Kajto dopingował Nyge

16 VIII 2009

kajto nygaMakowsko-krakowska załoga Wojciech Satoła/Paweł Duniewicz powtórzyła sukces z Rajdu Sławkowskiego, wygrywając trzecią edycję AC Pokale Rajdu Tyskiego. W przyszłym roku organizatorzy z Automobilklubu Ziemi Tyskiej zamierzają wrócić do Pucharu Polski. - Wszystko zależy od sponsorów i budżetu - powiedział prezes Grzegorz Michalski.

- Fajne zawody - komentował Wojciech Satoła. - Były różne problemy z autem i z załogą, ale generalnie jesteśmy na mecie - to się liczy. Porównując się czasowo z kolegami, prowadziliśmy od początku do końca. Szwankował silnik, mieliśmy kłopoty z odpaleniem auta. Może dogadamy się do następnego startu. Zamierzamy dokończyć sezon w III lidze -  po kolei wszystkie rajdy, ktore będą się odbywały na Śląsku.

W klasie Gość triumfowali Marek Szczypuła i Michał Czernecki. Na drugim miejscu ze stratą 13 sekund do Astry, finiszowali Michał Ranik i Bartłomiej Grzybek w Cinquecento. - Jesteśmy zaskoczeni wynikami - mówił Michał Ranik. - Generalnie nie patrzeliśmy na czasy, bawiliśmy się, bawiliśmy się i jeszcze raz bawiliśmy się! Ja się wystraszyłem przynajmniej raz - nie wiem czy wystraszyłem Bartka. Myślę, że udało się to wczoraj... Jestem bardzo zadowolony, jechało mi się super, organizacyjnie też niczego nie brakowało. Wszystko się udało! Była progresja wyników i to mnie bardzo cieszy - największa chyba na torze Fiata. A myślę, że gdyby nie było jakichś tam drobnych błędów, to możnaby pojechać jeszcze dużo, dużo szybciej. Ale to może za rok!

- Już dwa lata temu Michał mnie pozytywnie zaskoczył, a w tym roku jeszcze bardziej pozytywnie, powiem szczerze - stwierdził pilot Bartek Grzybek. - Dużo lepiej chyba jechało mu się tym samochodem, może też dlatego, że jechaliśmy na sportowej oponie. Michał jechał dużo pewniej. Ja powiem szczerze, że poprzednio mnie parę razy przestraszył, a w tym roku może przez to, że widziałem pewność w jego jeździe, nie było tak źle - aczkolwiek były momenty, gdzie już hamowałem nogami, bo się wydawało, że jest trochę za szybko. Super - uważam, że czasy są naprawdę dobre jak na ten samochód i na to, że Michał jedzie drugi rajd w roli kierowcy.

Największy entuzjazm wśród licznie zgromadzonych kibiców wzbudzały przejazdy Lancera załogi Marek Nyga/Jacek Spentany, oznaczonego numerem 0. Załogę dopingowali na trasie Kajetan i Ola Kajetanowiczowie. - Było świetnie - mówił Marek Nyga. - To mój debiut rajdowy. Będzie Barbórka, dlatego dzisiaj przetestowaliśmy jazdę na opis. Wyszło to bardzo fajnie z Jackiem Spentanym, który mnie pilotował. Jestem bardzo zadowolony z tych pierwszych rajdowych oesów. Rajdowe plany to póki co, tylko Warszawska Barbórka. Myślę, że w następnym sezonie będę nadal jeździł w wyścigach górskich.

Grand Prix o Puchar Prezesa AZT przypadło załodze Zbigniew Matuszyk/Tomasz Bagiński w Imprezie.  Ciekawostka - klasę 2 wygrał Łukasz Dziurka, 21-letni syn Andrzeja Dziurki, jednego z naszych najbardziej utytułowanych kierowców wyścigowych. 90-konne Seicento garażowało pod namiotem Kuzaj Sport, a tym samym pojazdem startował w Grand Prix brat bliźniak Łukasza, Piotr - wyjątkowy pechowiec, bo we wszystkich trzech przejazdach toru Fiata urywała się lewa przednia półoś.

- To moje drugie zawody w życiu - powiedział Autoklubowi Łukasz Dziurka. - Brat mnie namówił do startu. Jeździłem z nim wcześniej, raz jako pilot. Cały czas mu pomagałem, no i spodobało mi się to. Stwierdziłem, że pójdę w ślady taty i spróbuję. W przyszłości celem są oczywiście wyścigi. Mam nadzieję, że uda się wystartować z tatą i bratem w długim dystansie.

- Półoś urywała się zawsze za drugim przejazdem, ale już doszliśmy do perfekcji w wymianie - stwierdził Piotr Dziurka. - Na następnych zawodach już w dwie minuty wymieniamy półoś, szybciej niż w Formule 1! To mój pierwszy sezon i myślę o starcie w kolejnej rundzie wyścigowego Pucharu Polski na torze Poznań. To fajne zawody, duża konkurencja - tylko, że tym samochodem będę musiał startować niestety w klasie Open.

3. AC POKALE RAJD TYSKI
1. Wojciech Satoła/Paweł Duniewicz - Opel Astra GSI 12.26,7
2. Wojciech Janicki/Marcin Roik - Opel Astra GSi +18,0
3. Grzegorz Miksa/Jakub Klos - Citroen Saxo +31,9
4. Zbigniew Skucha/Zbigniew Cieślar - Renault Clio RS +33,6
5. "Wilu"/"Kwiatek" - Peugeot 106 +36,7
6. Kamil Krupa/Maciej Miklaszewski - Fiat Seicento Sporting +1.17,0

źródło: www.autoklub.pl

Powrót
Galeria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


SPONSORZY MotoOrkiestra 2010

 

PUNKTACJA GSMP
GENERALKA N
1 .Mariusz Stec 210
2. MarekNyga166
3. Paweł Dytko 119
4. Tomasz Myszkier 105
5. Grzegorz Duda 89
6. Stefan Karnabal 63
7. Marcin Bełtowski 49
8. Maciej Dominiak 48
9. Tomasz Mikołajczyk 35
10. Mariusz Łoś 34

 

1. Marek NYGA 227
2. Tomasz MYSZKIER 172
3. Stefan KARNABAL 121
4. Szymon PIĘKOŚ 102
5.
Wojciech Bełtowski 84
6.
Janusz JANIA 69
7. Janusz SZAFRANIEC 40
8. Paweł DYTKO 35
9. Andrzej LIPSKI 32
10. Michał MATUSZYK 32

 

 
PARAMETRY


TAPETY



MAREK NYGA 2009 - Wszystkie Prawa Zatrzeżone