Zespół

KORAX-KOMSTA Racing Team to jeden z najmłodszych zespołów wyścigowych w polskim motorsporcie - powstał w lutym 2009 roku. Podstawowym celem na ten sezon jest walka o mistrzostwo w grupie N i podium w klasyfikacji generalnej Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Założenie o tyle ambitne, że do jego realizacji przystąpił kierowca debiutujący w sporcie samochodowym. Marek Nyga z powodzeniem ścigał się w rozmaitych seriach motocyklowych na całym świecie, jednak przesiadka do "czeronapędówki" nastąpiła zaledwie na trzy miesiące przed pierwszym startem w GSMP!

 

Dzięki precyzyjnemu planowi przygotowań, całkowitemu poświęceniu kierowcy i wsparciu grupy specjalistów, postępy w technice jazdy zaczęły się pojawiać w zaskakującym tempie. Doświadczenie z wyścigów motocyklowych okazało się wyjątkowo cenne: wybór i utrzymywanie optymalnego toru jazdy, planowanie kolejnych manewrów z odpowiednim wyprzedzeniem, umiejętność koncentracji przed startem. Nad szlifowaniem talentu Marka czuwa Jakub Nabagło, znakomity instruktor sportowej jazdy samochodem. W okazjonalnych startach KORAX-KOMSTA Racing w imprezach rajdowych, Kuba pełni funkcję pilota. Zespół planuje udział m.in. w Ogólnopolskim Kryterium Asów, czyli popularnej Barbórce Warszawskiej. Celem w grudniowym rajdzie będzie zajęcie miejsca w pierwszej dziesiątce i udział w legendarnej próbie na ulicy Karowej. Tam, wyścigowy styl jazdy ustąpi miejsca efektownym poślizgom kontrolowanym, uwielbianym przez kibiców. 

 

W dzisiejszym motorsporcie o sukcesie w znacznym stopniu decyduje konkurencyjność sprzętu. Samochody w grupie N są budowane na bazie seryjnych egzemplarzy i mogą być przerabiane według ściśle określonych przepisów. To sprawia, że w gr. N czynnik ludzki, czyli kierowca - tzw. łącznik między pedałami a kierownicą - nadal odgrywa istotną rolę. Jednak bez odpowiedniego przygotowania oraz obsługi samochodu, zwycięstwo praktycznie przestaje być możliwe i staje się dziełem przypadku. Chociaż na co dzień Marek Nyga trenuje Subaru Imprezą WRX STI '08, to do startów w zawodach wybrał Mitsubishi Lancera Evo IX RS. "Dziewiątka", pomimo zakończenia produkcji dwa lata temu, nadal jest konkurencyjna na górskich trasach. Wieloletnie prace rozwojowe nad tym modelem, wysoka wydajność jednostki napędowej i dostępność części sportowych stanowią naturalne atuty Evo IX. 

 

Egzemplarz, którym startuje Marek powstał w 2006 roku i został kompleksowo przebudowany do sportu w Polsce. Jego pierwszym użytkownikiem był Michał Duda, kierowca jeżdżący w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Następnie auto trafiło do Tomasza Nagórskiego, jednego z właścicieli firmy 4turbo.pl. Już w debiucie samochód udowodnił swój potencjał, osiągając metę GSMP w Cisnej na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej i pierwszym w gr. N. Pod koniec zeszłego sezonu, okazjonalny start w Barbórce Warszawskiej zaliczył tą "Dziewiątką" Adam Tomaszek, notując imponujące rezultaty do momentu awarii skrzyni biegów. Po kompleksowym serwisie auto kupił Marek Nyga i pomarańczowo-czarno-białe barwy zastąpiono niebiesko-biało-czerwonymi KORAX-KOMSTA. Co ciekawe, od początku istnienia opisywanego egzemplarza, jest on serwisowany przez tego samego, doświadczonego mechanika.

 

 

 

Kierowca i samochód są najważniejszymi elementami w walce o zwycięstwo. Na jego osiągnięcie pracuje również grupa oddanych ludzi: mechanicy, koordynator zespołu, specjalista od elektroniki, instruktorzy z dziedziny przygotowania sportowego.  W trakcie zawodów, KORAX-KOMSTA Racing Team jest obsługiwany przez 4turbo.pl. W skład ekipy wchodzi 6 osób. Ich zadaniem jest stworzenie maksymalnie efektywnych warunków do odnoszenia sukcesów przez zawodnika. Zarówno chwile triumfu jak i porażki są dziełem całego zespołu. Wyjątkowa atmosfera, pełne zaangażowanie i odpowiedzialność za wynik sprawiają, że szampan na podium smakuje jeszcze lepiej!

 

Galeria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


SPONSORZY MotoOrkiestra 2010

 

PUNKTACJA GSMP
GENERALKA N
1 .Mariusz Stec 210
2. MarekNyga166
3. Paweł Dytko 119
4. Tomasz Myszkier 105
5. Grzegorz Duda 89
6. Stefan Karnabal 63
7. Marcin Bełtowski 49
8. Maciej Dominiak 48
9. Tomasz Mikołajczyk 35
10. Mariusz Łoś 34

 

1. Marek NYGA 227
2. Tomasz MYSZKIER 172
3. Stefan KARNABAL 121
4. Szymon PIĘKOŚ 102
5.
Wojciech Bełtowski 84
6.
Janusz JANIA 69
7. Janusz SZAFRANIEC 40
8. Paweł DYTKO 35
9. Andrzej LIPSKI 32
10. Michał MATUSZYK 32

 

 
PARAMETRY


TAPETY



MAREK NYGA 2009 - Wszystkie Prawa Zatrzeżone